Saturday, October 28, 2006

Dylans lista - och min

Bob Dylan har en radioshow på nätet. Jag har inte hört den, men jag ska, eftersom den lär ska vara bra, som man säger. Bobs program har olika teman. Självklara som bilar och skilsmässor, varvas med mer otippade ämnen som kartor och vatten. Ett program handlade om skolan, och Dylan hade den goda smaken att spela tre av dem jag hade på min topp 10. Dock bommade han Magnus Uggla, t ex. Så här i jubileumstider - i morgon har jag bloggat i ett år - bjuder jag på våra listor.

Kritans - rangordnad

Wonderful world - Sam Cooke
Schweden, Schweden - Ebba Grön / Stay Free - The Clash
School´s out –Alice Cooper
Rock´n´roll Highschool – Ramones
Headmasters ritual – The Smiths
Teacher, teacher – Rockpile
No surrender – Bruce Springsteen
The modern world – The Jam
Back to Schooldays – Graham Parker & the Rumour
Jag skiter – Magnus Uggla
School – Supertramp
(Länkarna är inkonsekventa, men de som söker skola finna.)

Dylans - icke rangordnad

Back to School Days - Graham Parker
High School USA (Minn. St. Paul version) - Tommy Facenda
Don't Be a Drop Out - James Brown
Waiting in School - Ricky Nelson
Homework - Otis Rush
I Love the College Girls - Harry Reser
Hey Little School Girl - The Marquees
Play It Cool, Stay in School - Brenda Holloway and the Surpremes
Professor Bob - Babs Gonzales
Wonderful World - Sam Cooke
School of Rock - Gene Summers
Still in School - N.R.B.Q.T
o Sir With Love - Lulu
High School Confidential - Jerry Lee Lewis
Schools Out - Alice Cooper

1 comment:

Anonymous said...

Grattis bloggen ;-) på ettårsdagen!