Tuesday, October 17, 2006

Skolan?

Har bitvis lite dåligt samvete för att numer jag ägnar så få rader åt det som var den här bloggens ursprung - skolfrågor. Vet inte riktigt vad det beror på. Kritans första åtta månader dominerades fullständigt av skolfrågor, trots att jag var tjänstledig, då som nu. Jag plöjde nätet dagligen efter "skolnytt" och fanns inget där hade jag alltid någonting i skallens arkiv att lyfta och dryfta.

Möjligen är det så att jag vill ge de nya makthavarna på riks- och lokalplan en chans att komma igång lite. Är lite svårt att se vartåt det barkar. Budgeten innehåller, vad jag kan se, mycket pengar till fortbildning vilket är positivt. Vidare är det tal om nygammal speciallärarutbildning och krafttag mot mobbning - vi får väl se hur detta konkretiseras.

Jag märker för övrigt precis just nu att det känns lite trögt att skriva denna post. En starkt bidragande orsak är naturligtvis att det är så kul här i Istanbul, och att det är lättare och känns mer motiverat att skriva om det, när jag väl har tid att blogga.

Vi jobbar på i vår lilla mikroskola förresten. Igår bestämde jag att den från och med nu heter "The Lisa Simpson College of Fine Arts" efter en ivrig bildningsförespråkare, samt idol. Tror att hon skulle vara mycket stolt.

Tvåorna blev för övrigt klara med svamp-temat förra veckan. Se nästa post.

1 comment:

Anonymous said...

Vad kul att Lisa S äntligen, så välförtjänt, får ett lärosäte uppkallat efter sig. Vi hälsar både till doktorn, kanslern, senioren, junioren och fräschmannen (och om du raderar den här kommentaren är det helt OK).

The faculty of the Homer Simpson School of Economics