Thursday, November 16, 2006

Killkväll

Killkväll i kväll. Ni vet, lite barhäng, några bärs, snack om ditten och datten... Det var jag och... jag. Tog mig ner till Bebek och gick på dyra och kontemporära Lucca. Slog mig i slang med den trevlige barjockeyn och en riking som inte behövde jobba. Helt ok, men lite ensamt, ändå.

Hade egentligen tänkt mig sitta i en soffa strax bredvid baren, packa upp den bärbara, och blogga trådlöst, kontemporärt och angeläget, men det var fullt i sofforna. Hade sett fränt ut annars. Nu, liksom.

Efter två dyra öl gick jag tvärs över gatan till Starbucks och drack kaffe. Kopplade upp mig. Och blev nerkopplad. Kopplade upp mig, etc. Kaffet gott, bra musik och jag såg nog frän ut. Kontemporär, typ. Det var helt ok, men lite ensamt, ändå.

Gick hem. Uppför backarna, mild höstkväll och lammullströjan gradvis varmare och varmare. Rent av svettig. Genom träden såg jag ljusen från verandan; den var åter tagen i bruk.

Mycket trevlig kväll följde. Jag kom in mitt i ett parti improviserad "Vem vill bli miljonär". Penganivåer och svårighetsgrader varierades minst sagt. Kristendom, judendom, ynkedom, eller islam, var altenativen på en av frågorna. Vi turades om att vara Bengt M, livlinor och publik. Alla vann.

No comments: