Tuesday, November 07, 2006

...och på kvällens cocktailparty* hamnade jag i samspråk med en man som såg ut som Percy Barnevik men vars namn jag missade. Han var mycket trevlig och satt inne med en hel del kunskap om Beşiktaş och dess fans. Eftersom jag bestämt mig för att ta mig över vattnet den 19 för att se dem borta mot Fenerbahçe fanns det en del jag ville veta. Om det var en klok idé, till exempel.

Beror på, kan man sammanfatta hans svar. Enligt honom får BJKs fans ett par tusen biljetter av totalt 52000. De blir infösta under tak och får utstå diverse flygande föremål etc. Så djävla dumt. Jag fick rådet att lämna halsduken hemma och att sitta som en liten anonym prick på någon Fenerläktare. Det har jag inga som helst problem med. Skall bli mycket spännande hur som helst.

* mitt första, så här långt.

No comments: