Saturday, January 06, 2007

Om det här med Expressen

Läser Martin Sjöberg, SvD, som gör en analys över varför Otto Sjöberg väljer att inte överklaga. När jag följer länkarna vidare, ser jag att man städat på Expressen. Men framförallt ser jag att Otto Sjöberg sitter kvar.

Man kan kanske säga att alla är lika goda kålsupare. Och att om man skall vara konsekvent så ska man i så fall... göra ingenting kanske. Eller så finns det grader. Och arter. Nåväl, det var inget särskilt just idag, men den sammanlagda dumheten blev till slut för monumental, så tillsvidare är det slutlänkat till Expressen, även för mig. Ett hårt slag för dem, ett mindre för mig. Skall vi säga tills Otto Sjöberg avgår?

Det här är rätt kul förresten:


Expressen är en klassisk kvällstidning. Expressen är också en liberal tidning. Det betyder att det för oss inte finns något viktigare än människan, hennes berättelser, drömmar och dramer.Vi ifrågasätter makten och ogillar allt som gör tillvaron trång och tråkig.

Vi bekämpar alla idéer som försöker krympa människan och hennes möjligheter - kvinnoförakt, klassförakt, främlingsfientlighet, fördomsfullhet.

Vi värnar yttrandefrihet, förnuft och lusten att gå barfota när det regnar.Vi tror på varje individs rätt att i frihet forma sitt livoch fylla det med mening och glädje.

Detta är Expressens skäl och själ."
Bilden: "Barfota när det regnar", okänd konstnär; obs montage!

3 comments:

Anonymous said...

utmaning jag fick fr toss går nu vidare till dig, avslöja o ljug ihop

Martin said...
This comment has been removed by the author.
Martin said...

Ibland när jag känner mig lite sådär brukar jag dagdrömma om två killar som hamnar bredvid varandra vid pissrännan. Vi skulle kunna säga att en kille som har en t-shirt som det står Otto på står där först och så kommer en kille med en t-shirt som det står Micke P på in och ställer sig alldeles, alldeles tätt intill och säger jaså du Otto...