Monday, March 20, 2006

Heja UR!

När man var liten och sjuk, kunde man, om man hade tur få feberdimmorna något skingrade av lite skol-tv. Switch On glimtade till och gav tröst med rörliga bilder och Mikes tuffa frisyr. Och de kan än!

Har tillbringat en timme framför ett lysande program om George W Bush och hans religiositet. Jäsiken va bra! Och jag förbannar mig själv för att jag i min lärargärning så djäkla sällan tar mig tid att spela in bra tv, för att i stället tvingas förlita mig på min kassa kommuns lika kassa AV-central, så att telningarna då och då skall kunna få lite färg-tv.

Hur som helst; USA är idag en teokrati, och med de idéer som cirkulerar i Vita Huset kan vi vara glada att galenskapen inte gått längre. Två år kvar...

Efteråt var det en bisarr minidebatt mellan religionssociologen Alf Linderman och KDUaren Anna Marcelind. Jesus!

No comments: