Saturday, September 09, 2006

Om att vara anonym

Tidigare hade jag en liten skrivning uppe på sidan, där jag förklarade att jag av hänsyn till elever och kollegor ville vara anonym. Minns inte varför jag tog bort den, tror att det var för att det kändes lite pretentiöst, när jag ändå har så få läsare.

Nu har detta aktualiserats, varför jag väljer att plocka tillbaks skrivningen. Jag kan bara hoppas att min önskan respekteras. Jag kommer att ta bort kommentarer som jag känner naggar min anonymitet i kanten.

Jag vill vara anonym för att kunna använda mig av sådant jag möter i mitt yrke, när jag bloggar. Jag anstränger mig för att plocka bort sådant som skulle kunna vara känsligt, men som ett extra skydd vill jag förbli anonym. Och omsorgen gäller alltså inte mig, utan andra.

Alternativet blir att bara skriva om de stora perspektiven, och det känns mycket tråkigare. OK?