Wednesday, September 27, 2006

Bragd-Bodens bedrift båtade föga. Torsk mot Valsta/Syrianska igår, och det är längre upp till förstaplatsen än före helgen. Skit oxå. Nu får vi hoppas på kval. I så fall Sirius viktigaste matcher sen den hemska slutomgången 2001. Och jag är några hundra mil bort. Kämpa på, svart och blå!

Jag vägrar att deppa ihop dock; detta grejar vi. Tyngre är det för kult-supportern "Brukarn" som igår kväll skrev följande i Västras gästbok:

"* Grattis ESK till ännu ett oförtjänt år i fotbollens finrum. Det är ett mysterium varför den allsmäktige fotbollsguden bestämt sig för att han så jävla gärna vill se elitfotboll på Enahandavallen.

* Grattis VSK som för en gångs skull spelar i en serie med motståndare som är ännu större losers än ni själva. Nu kan ni nog ta kvalplatsen ändå!

* Tack till Tomas Thudin och resten av Valsta som genom erat furiösa kämpande förstört ännu ett år av mitt liv. Men varför kunde ni inte kämpa mot Enköping då? Fick ni gratismedlemskap i Griin Spänners eller? Tomas: Lägg ner karriären! Jag är så trött på att du förstör mina drömmar!

* Tack till mig själv för att jag en junieftermiddag för 11 år sedan traskade ner till Studan för att se min första värdelösa Siriusmatch. Annars hade jag kanske varit en lycklig människa idag."

No comments: