Monday, August 14, 2006

Skolstart

Tio och en halv månad sedan sist - idag träffade jag kollegorna igen! Konferensanläggning, bjudlunch och en proffsig första dag organiserad av en projektgrupp som arbetat hårt och metodiskt under förra läsåret. Kändes mycket inspirerande.

Skall jobba en månad nu, innan nästa tjänstledighet brakar igång. Bosporen lockar ånyo; jag skall vara dagisfröken, samt låg- och högstadielärare samtidigt. Eller guvernant, typ. Moskéer, basarer, flyttfåglar, sött kaffe och backgammonpartier utgör min tänkta läroplans stomme. Eller nåt. Mer om detta senare.

Hoppas hinna blogga om valrörelsen oxå - som det ser ut nu saknas realistiskt alternativ på skolpolitikens område. Folkpartiet har slutligen outat sig som bindgalna och alliansen i övrigt håller god min för att inte äventyra familjefriden. På andra sidan, å andra sidan, är det ju dystert så det förslår redan förut, så om inget oförutsett inträffar blir det ganska veset på den skolpolitiska fronten. Trist.

Mycket av praktisk privatlivskaraktär skall organiseras de närmsta veckorna, så vi får se hur mycket jag hinner. Ses!



Bilden föreställer Jan Björklund i kretsen av sina lärjungar.

3 comments:

Fredrik Svensson said...

Guvernant...ska bli kul att följa :-)

Redaktörn said...

Heter det inte guvernör när man är kille?

Praetorianos said...

godd blog.
hejdå!

www.milangavenenosa.blogspot.com (spanska)

www.giveawayrecords.blogspot.com (engelska)