Saturday, April 14, 2007

Vecka 2

Andra veckan med klassen funkade också fint. Tycker jag. Jag lägger tokmycket krut på ordning just nu, vilket känns lite trist, dock. Men jag ser ingen annan väg att gå. De - nu buntar vi ihop de tjutvå individerna till en grå massa - är nämligen kanonduktiga på att jobba när de kommit igång. När de lugnat ner sig. Och när de hajjat vad de skall göra. Samtidigt är de kanondåliga på att lugna ner sig, ta in instruktioner och komma igång. Så där befinner vi oss nu.

Mer än en gång har jag önskat mig att jag vore en totalkarismatisk kanonmajje av hollywoodsnitt, som liksom förtrollade ungarna och omgivande klassrum till ett eldorado av kunskapsinhämtning och kreativitet. Men det är jag inte. Läs ordet en gång till; kunskapsinhämtning - inte mycket Hollywood i ett sånt ordval.


Vi piggar upp oss med en bild från New York.

No comments: